torsdag, februari 26, 2009


"For example, if you were to look at an MRI of my
brain as I groom my horse and compare it with a
picture of my brain as I watch you groom your
horse, they would look the same. It's as if I'm
mentally mirroring the action I'm observing, even
though I'm not actually doing it myself. If this is
true, what is it that happens when the horses mirror
our clients?"

Detta saxade jag ur Ulrikas blogg Hästar och Drama. Har ännu inte haft tid att läsa artikeln hon länkat till. Detta skulle väl då betyda att det är verkligt bra att titta på dem som verkligen kan sina saker( enligt en själv) och undvika att se så mycket annat. Mitt starka ointresse som kommit med tiden att se hästtävling och hästträning på "traditionellt" sätt kanske är intuitionen som varnar mig för felinlärning :)

Är öppen för att jag kan ändra mig om detta som så mycket annat.

Har varit grinig de senaste dagarna. Trött. Lyssnat i ipoden på Oprah med vänner som pratat andlighet och förvandling och verkligen inte känt mig andlig eller förvandlad. Sånt kan ändra sig, kanske nästa vecka :) Intressanta program i alla fall, finns att ladda ner på Itunes.

Bilden från spacesuityoga.wordpress.com

Inga kommentarer: