söndag, februari 22, 2009





Ett av våra får har fått vårkänslor och blivit kär i Lillasyster av alla.. Hon följer henne i spåren och skrapar på henne med frambenen och trycker sig mot bakbenen. Äter nog lite på svansen också ;) Lillasyster tolererar henne överraskande nog :)

-2°och lätt snöfall. Hoppas det håller sig under nollan. Tycker inte att Dorados snöringar under skorna fungerar något vidare. Han får stolpar som verkar för farliga i min smak. Själv är jag halt just nu, känner av min gamla höftskada och det räcker med mig. Längtar efter att Mirakel Martin ska komma. Bästa att maila även om han säkert är bra på telepati också ;)

3 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Första vintern jag hade Tulo han han två får i hagen, och de blev jätteförtjusta i honom när jag slängde en jättestor arméyllefilt på honom. Annars var han inte deras favorit eftersom han gärna jagade dem lite. Komma här och vara får, då får man skylla sej själv...
/a

Ulrika sa...

De har lite äktenskapstycke fåret och Lillasyster, liksom grå, ulliga, bulliga och gulliga. Så man kan ju förstå att det skuttar till i fårets hormoner, trots att Lillasyster är en häst. :)

Elisabeth sa...

Ska bli intressant att se om de börjar alla tre och vad hästarna tycker om det..