söndag, februari 01, 2009


Dorado var så modig idag. Jag hade satt upp två tunnor på högkant med en liggande emellan. Höll på att "köra" från zon 5 och tänkte att han skulle nosa på en tunna. Han försökte då hoppa en av de höga tunnorna från stillastående. Vart inte rädd så jag sände honom i trav mot alla tre stående på högkant. Han rev första gången men blev inte rädd då heller och på andra försöket hoppade han galant.

Hade inte försökt med detta tidigare då jag tyckt att det verkade lite högt. Hade funderat på att skaffa några mindre tunnor. Där ser man, ibland är man inte nog progressiv men då är det skönt om de visar själva att de är mogna för mer. Överhuvudtaget var han med idag. Jätteduktig!

2 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Oj va duktigt och modigt!
/a

Nypan sa...

Va kul, nu är ni på G. :-)

Vi hade Rosa hos oss idag, hon tränade både mig och mamma. Kanonkul.
Jag tror att vi ringer efter henne nästa helg oxå. Mamma var jätteduktig.

Nu är vi oxå på G. ;-)

Kram
\Anette