torsdag, februari 19, 2009


Roligt är det med kommentarer på bloggen :) Visst blir man lite beroende av att mata den.. Ibland har jag just inget att skriva men gör det ändå hm..

Dorado följer efter massageapparaten nu och törs ta en morotsbit över den. Gjorde så att jag satte på den och när han tittade stängde jag av. Meningen att han skulle tro att han hade kontroll över den. Då började han bli nyfiken och tog ett steg emot mig, då stängde jag av. Om jag gick ifrån honom tog det inte så lång tid att få honom att komma ända fram och då stängde jag av den då. Nu kan apparaten vara igång medans han står bredvid.

Nästa steg är att jag ska kunna närma mig honom med den. Där är vi inte än. Hittills har han varit fri när vi gjort det här. Kanske dags att ta på grimma. Det är lätt att bli "direct line" när man har dem fast så det var därför jag började i andra änden denna gång. Han har ju en tendens att bli introvert och typ "uthärda" när han känner sig trängd. Så uppfattar jag det i alla fall ;)

Ponnyerna och fåren är coola med ljudet sen länge, går att massera nosarna också. Dorado har väl lite mer "bagage" eller så är han bara mer känslig i största allmännhet.

Smilla är på väg att löpa, uppför sig lite allmänt lustigt.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Det är en knepig gräns där mellan att vara för "direct line" och progressiv. Inte gå för snabbt och inte tjata. Jag tror att jag som person ganska ofta tar så små steg att mitt eget tålamod brister och så blir jag helt plötsligt "pang på". Det fungerar ibland. Fast jag försöker jobba bort det. Även om hästar och andra djur är förlåtande, tycker jag allt.

Bloggeri kan ibland liksom bli mer än livet, men då är dt dags kanske för lite assertivnes mot bloggeritrycket, lite Yo-Yo Game med bloggen.

-Stanna längst där borta, bloggen, tills du slappnar av, sänker tempot och inte tuggar på tomgång. I alla fall behöver jag det med mig och min blogg.

Elisabeth sa...

Ja när det gäller hästar så har man ju nu lärt sig att det gäller olika mellan olika Hästpersonligheter också ;) för varje dag förstår jag att jag förstår så lite egentligen.. Mycket intressant är det i alla fall :)

Var lite mer progressiv med massageapparaten idag. Får väl facit imorgon ;)