måndag, februari 09, 2009



Håller tre fingrar att det är som det verkar att Dorados och mitt förhållande har förbättrats radikalt till det bättre.

Han verkar lita på mig mycket mer sen jag började behandla honom mer som en LB extrovert. Utmaningar och inte så mycket retreat. Ändå har jag gjort så lite de senaste veckorna men möjligen har det som blivit varit rätt saker. Erika Furbergs besök kom i rättan tid :)

Körde honom från zon fem ute och träffade travhäst i skymningen, det och annat gör honom alert men han kollar in med mig och lugnar sig snabbt. Han var klart ridbar.

Jobbar lite med munnen varje dag för att det ska bli bättre . Ta ut tungan ligger nog en tid framåt i tiden men man vet aldrig, ibland går det fortare än man tror. Fasligt bara så mycket underliga tänder han har som inte Zapatera hade ;)

Fick se hur hans fas 4 med Lillasyster ser ut. Han bara sänkte sitt huvud och satte framtänderna helt lugnt i pannan på henne med en smäll. Hon flyttade på sig men utan brådska ;)

"When they are afraid of sparrows get them used to eagels" gäller i stallkammaren också. Inredningen är inte snygg men spännande.

1 kommentar:

Lina sa...

Hahaha det var en effektiv fas 4! kanske ska testa det på Tubbe ;)