torsdag, november 13, 2008




Lite bilder från i eftermiddags. Grannarnas örnnäste ser mysigt ut från vårt håll. Dorado spanar som vanligt efter rovdjur :)
Min hovslagare tyckte att han verkade ha vildhästen nära ytan. Inte för att han uppför sig illa under skoning, tvärtom men han spanar ständigt och är beredd på allt. Samtidigt är han modig när det gäller sankmark, broar och diken och sådant. How interesting!
När han är lugn lär han sig blixtsnabbt när han inte är det så är det risk att bli mejad om man inte passar sig. Tecken på att han fortfarande tycker att han måste ta ansvaret själv ;)
Vi träffade på samma travhäst tre gånger idag. Det gick bra, det kanske blir ett pålitligt uteridningspar av oss så småningom.
En dag fick jag liksom en uppenbarelse av att jag borde veta bättre än att skaffa en korsning mellan arab, fullblod och spansk häst när min favoritsysselsättning är att rida i naturen. Damer i min ålder behöver inte det temperamentet till det kan man tycka;) Men det blir nog bra, Zapatera och jag tog tid på oss vi också.

Inga kommentarer: