fredag, november 21, 2008


Det blir inte så mycket träning gjort för tillfället men idag fick vi ett litet eller kanske stort genombrott. Dorado stretchade för första gången a la Karen Rohlf i galoppen.
Han har ju oftast behov av att spana högt över nejden så jag hade tänkt att låta galoppen vara så länge men idag erbjöd han det. Härligt! Tror inte att det var en slump för han gjorde det i båda varven. Å en "personal filmer" skulle man behöva ;)

Än så är det långt till vår, ros och hyacinter. Kanske inte hyacinter förresten.

4 kommentarer:

Eva Östman sa...

Åh, har ni underlag som går att galoppa på?! Avis! Här har det frusit på allt det där vattnet som kom uppifrån himlen dag efter dag. Nu är det i sanning Ice-Bug-tider här :-) Hästarna behöver också såna...

Eva

Elisabeth sa...

Ja på grannens åker går det bra nu. Snö och gräs, i alla fall halkade han inte. Ponnyerna har det lite besvärligare eftersom det samlas snö under deras hovar trots att de är barfota. Kollade också igår om jag får leka i hästhagen där Gunilla har sina hästar på sommaren. Det gick bra sa i alla fall markägarens fru. Nu har jag mindre att skylla på när latmasken sätter in.. och det gör den tyvärr.

Ulrika sa...

Det var säkert ingen slump, det var säkert ert arbete tillsammans, som du och Dorrado har gjort som betalade sig. Man ska vara generös mot sig och ta åt sig ens del av äran, när man nu når fram, tycker jag.

=)

Elisabeth sa...

Det har du rätt i. Jag brukar berömma mig själv numer och mår bättre av det :)