onsdag, november 12, 2008


Anette skickade över en rolig länk. Julklapp till din häst kanske ;)
Hästen på bilden leker nästan lika vilt som Z.
http://www.naturalhorsetalk.com/horsetoys.html

Skönt att få hjälp att mata bloggen. Den här veckan har det varit mörkt när jag åkt och mörkt när jag kommit hem. Har mockat ändå, ska bli intressant att se hur det ser ut i dagsljus. Ett nät är plötsligt borta också . How interesting!
Imorgon kommer PerOla och skor. Hela vinterutrustningen på.Skönt när det är gjort. Guldgossen tycker fortfarande inte om att vara i stallkammaren. Har i alla fall tränat honom att sträcka fram benen och vila på en kloss. Han har krånglat lite när PO skulle fixa det sista på hovarna.
Nu ska jag iväg och få instruktioner på alla leksaker på gymmet. Kunde inte ens få igång nån uppvärmningsmaskin från början. Det mesta är utbytt sen jag tränade sist.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här är det också mörkt när jag åker till skolan och mörkt när jag kommer hem. I Skåne är dt ju dessutom blöt lera som gör allt ännu mörkare. Ingen liten frost som reflektera ljus, snö är inte ens att tänka på.

Det ser roligt ut för hästen med bollen. När jag och min förre make hade varmblod spelades det fotboll med dem. De var helt sjövilda=) En av dem var nästan som en apporthäst och sprang och hämtade saker, bar på saker och om detvar någon annan häst som hade täcke knäppte han av det och bar runt på det. Det var då jag slutade med täcken. Vilket annars kan var underlättande för ridningen, eftersom i Skåne blir det lera i hagarna på vintern och leran hamnar på hästarna. Blöt lera i sadelläget är itne lätt hanterligt alltid.

U

Anonym sa...

Jag tänker nog ibland att det verkar bättre söderut ;) men lera är ju pest. Fördelen kanske är att ni får vår fortare då. Riktiga snövintrar kan vara härliga men fjolårets var en pina med is mest hela tiden. Intressant att se vad denna för med sig. Just nu är det hårt underlag men fullmåne och frost tar bort lite av mörkret.
E