söndag, november 23, 2008


Jag älskar faktiskt den här hästen också. Har nog inte skrivit det tidigare men så är det. Härlig känsla!
Han vill vara med mig , det är så roligt. I dag var han lekfull och busig och hade helt klart fått koll på att matten gillar när han snurrar. Han sprang lös bredvid mig och när jag stannade gjorde han detsamma , snurrade ett varv och väntade på godis.
Så gott humör man blir på trots snålblåsten. Han vill snurra lite väl nära så man får se upp så man inte blir omkullputtad av baken. Alla konster kommer med varning, åtminstone i början.

6 kommentarer:

Nypan sa...

Vilken underbar känsla och vilken underbar bild. Visst känns det i hjärtetrakten? Man blir alldeles lyrisk. Lycka är ...

Elisabeth sa...

Som nån skrev " Happiness comes from within but owning a horse( or two) helps" :) Det stämmer bra för det mesta..

Anonym sa...

Haha, så där gör Trollrik också, snurrar på baken! Det har väl kokmit av att han är lite för ambitiös och vill vara till lags och jag är för "ostrikt" att säga nej om han gör mer än jag bad om ;o) dvs om jag tittar på bakdelen och vill att han ska flytta den så har han gjort det i början och sen utvecklade han det så att jag behövde bara titta på baken lite så snurrade han. Så sen har vi inte gjort så mycket sånt, jag vill ju inte att han ska springa omkring och snurra hela tiden för att jag råkar titta på nåt hihihi. Just nu håller vi oss till att springa fot rakt framåt för det mesta istället.

Anonym sa...

vilken underbar bild och vad lycklig du måste vara med din undebara häst :)

Elisabeth sa...

Jaha , vår snurrning kommer mer från inlärning . Det tog lång tid för honom att förstå men nu verkar proppen ha gått ur och han vill tillämpa sina färdigheter. Det gäller ju att ha tydliga tecken för allt så att det blir kommunikation och inte trick.. Jag undrar om det inte alltid kommer en period när de provar ohejdat. Zapatera var ju väldigt snabb, high spirit och ett tag i början kunde hon köra en hel rad av saker för att göra mig nöjd utan att vänta på några tecken alls. Antar att man ofta får ta det man får och vara glad för det. Hon slutade i alla fall med det och blev mer frågande och väntande så småningom.

Elisabeth sa...

Den bilden betraktade jag som misslyckad först(öronen :) men när jag tittat en gång till och såg blicken tyckte jag om den.
Hur gick träningen i helgen? Lite tufft väder att köra i ..