fredag, augusti 05, 2011



"Pat says it takes only 3 times to form a new pattern, around 7 times to make it a habbit. So you should be able to transform yourself in a week! :)"

Såg det här på någons blogg för ett tag sen och inte glömt det. Glömt vems bara..

Att se på när Karen Rohlf tränar hästar är en ren njutning. Hon är en stjärna :) Om det bara vore att göra som henne sju dagar så vore biffen klar. Försöker så gott jag kan och Dorado också. Han är en goding.

Bilden : Louise Bugnet .  Nästan så den slår Lapplands vita ros som jag hade förut :)

2 kommentarer:

Ulrika sa...

JA, visst är det härligt med Karen! Och första gången någon pratar modet jag undrar över i ridning så att jag förstår.

Jag tror att det är för att hon har varit dansare och därför är så medveten om vad hon gör med sin kropp och energi, som hon kan formulera sig så tydligt.

Jaghar ännu bara tittat på den första augusti-filmen, men den var liksom att få att andas ut. Om hur energin och riktningen i ryttarens rygg är det som ändrar hästen, så som jag ser det i mitt huvud och en dag kanske gör med min kropp; )

Elisabeth sa...

Jag har undvikit ridningen ännu ;) Tittat på markarbetet av olika slag och är mycket imponerad över hennes förmåga att uttrycka vad hon menar. Känns som om mitt intresse vaknar allt mer igen. Tack för inspirationen att äntligen gå med!