tisdag, augusti 23, 2011


Lååång dag men bra. Var på mitt första yogapass på länge efter jobbet. Arbetsamt bara att ligga på mattan på golvet.  Behöver jag detta eller..  ;)  Alldeles säkert.

Snabbt hem . Ljuset var alldeles underbart ute så jag bad B att fota vår alldeles nya stegringsförmåga. Helt annorlunda attityd i den nu. Han stegrar med öronen framåt och viftar inte med fötterna. Ingen dominanskänsla alls. Bara godis tack :) Tycker att det var rätt beslut att inte fortsätta förra gången vi var på detta. Vår relation var för skakig då. Vet inte vad man ska ha den konsten till egentligen men han ser vacker ut och det gillar jag :)

Inga böjda haser här inte.. på lördag ska vi ta lektion av Annika i den Akademiska konsten. Ska inte göra mer av cirkuskonsterna innan dess så att han håller sig på marken då. Förhoppningsvis.


8 kommentarer:

Ulrika sa...

Vet inte vad du ska den konsten till och du är en del av ett projekt i ett tält 2015? Ganska osvårt att förstå tycker jag.

Elisabeth sa...

Okey, då har jag nåt klart då! :) Eller det beror på, än så länge kör vi med Hempflings metod med att göra samma saker på samma ställen, "bandage" har jag för med att han kallar det. Får väl förflytta oss några meter i taget. Sen blir det ett rejält skutt till Skåne.

Ingela sa...

Läckert! Bra med lite saker att tänka på i deras beteende, som öron framhovar och haser =) har aldrig försökt leka sånt med mina, bara observerat dem när de gör det själva i hagen t ex, och det är bara because som gör det. Men jag undrar om Trollrik ens klarar det, ? han har för raka haser och är inte byggd för att sätta under sig på detta vis, så han kan hålla balansen? Om det bara hänger på personligheten eller om kroppsbyggnaden också sätter P för såna konster?
Because är mer byggd för flådigare saker men är också skörare i sen svarvade bakben =). Trollrik mer rak "vagnshäst" hållbarare typen.

Marion Princic sa...

oh vilken häst har du har! en riktig guldklimp altså! älskar hans uttryck!
jeez - vad ni er alla ambitiösa just nu....måste ta mig i kragen....

Rosa sa...

Fantastisk bild - ponnyskuggorna är bonus!

Frida sa...

Vilken fin och vältimad bild! Han är så fin Guldgossen och jag gillar hans uttryck!

annica sa...

Fantastiskt! Bra detta att göra samma sak på samma plats för inlärningen.
Precis så jobbar vi också med de små fyrfota. Det blir väldigt tydligt att de tänker i bilder...

Anna Hovskägg sa...

Vilken sötmule!