söndag, augusti 28, 2011



Bra helg. Ännu fler kvällar när det varit väder att sitta ute på kvällen. Underbart ljus.

Dagen lektion to be i Akademisk träning blev inställd. Finkan satt redan på bilen så jag passade på att leka lite med lastning. Det hände något ganska fantastiskt tycker jag. Dorado verkade inte ha lust att gå in i den utan vände på baklemmen och började helt sonika backa in stället. Jag gick in efter honom och kliade under magen, det är mycket populärt dessa dagar.
Jag gick ut och han gick efter och vänder på luckan och backar in i andra halvan av transporten. Hela denna stora häst har ingen svårighet alls att få plats eller att träffa rätt i den smala passagen. Om jag hade bett honom göra det så hade det antagligen sett mycket svårare ut. Han fick massor av belöning så jag hoppas attt han kan göra om det en annan gång.

Var en stund och tittade på distriktsmästerskapen i Westernridning. Fina hästar och roligt med lite blingbling.De flesta ryttarna verkade avspända och nöjda med sina hästar. Intressant att se vad de hade för hinder i trailridningen.

2 kommentarer:

Anna Hovskägg sa...

Tråkigt att det blev inställt... men det kommer säkert nya tåg!
Måste bara säga att jag beundrar de fina bilderna i din blogg!
/Anna

Elisabeth sa...

Tack Anna! Dina bilder tittar jag gärna på också :)