lördag, augusti 06, 2011


Apropå Ulrikas inlägg om lastträning :)

 "Travelling with a horse is a serious activity .... taking the time it takes to prepare your float, yourself and your horse will help avoid stress, injuries and problems with loading, travel and unloading. The 3 keys to success are: Preparation, Preparation, Preparation! Float loading is a process, not an event!"

Wrangler Jane 

Jag tycker fortfarande inte att det är helt avspänt att åka någonstans även om vi har tränat mycket. Antagligen skulle man  behöva åka var och varannan vecka för att bli riktigt rutinerad. Zapatera och jag blev väl faktiskt det men det tog några år.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Ibland vet jag inte vem jag försöker träna och vänja vid transporten mest. mig eller Manno. jag tycker ju inte ens speciellt mycket om att köra bil :)

Elisabeth sa...

:)) Har inte tänkt på det, kan vara samma här också. Tycker att jag har en bil som inte känns riktigt säker att köra med. Kan bli stående i backar och på dåligt underlag.