onsdag, september 01, 2010



Red klöverlövet ikväll. Försökte tänka på det Erica Furberg påminde om att fortsätta med mönstret tills dess man känner en förändring. Jag rider rätt illa så som tur är kom förändringarna ganska snabbt. Har inte så många timmar i sadeln sen Zapatera for och det märks. Kan dock snabbt bli bättre om vi får hålla på. Nu när Dorado är lugnare rör han sig behagligare. Han säger nog detsamma om mig.. Han frustade till slut, som musik i mina öron :)
Hans lite introverta beteende ger mig tid att tänka på eyes, bellybutton, leg, rein osv. Ser ut som om Pat höjer tygeln innan varje ny begäran, sväng eller annat. Gör det och ibland behöver jag inte röra tygeln mer. Långt över förväntan i detta läge. Både han och jag har ju varit så försiktiga ;)
Så mycket energi jag får av detta. Ibland när jag inte rider på ett tag kan jag inbilla mig att det är bra ändå men frågan är om det är det..

Bilden från i somras när jag ville att han skulle stanna mitt över hindret. Han tar i ordentligt :) Eva Östman tog den.

5 kommentarer:

Marion Princic sa...

kul att ni ha kommit igang med ridningen! fin bild som vanligt ;)

uh sa...

Det finns en bra video på det där med tyglarna, Pat undervisar en elev, tyglarna skall vara i neutral, bara när man vill nåt så skall man höja för att få uppmärksamhet, sedan kommer det man vill om det behövs.
Vad Dorado hoppar! helt otroligt.
Men Smilla verkar ju i alla fall vara med dig ändå :-)

Blenda Elby sa...

Inspirerande!

Unknown sa...

Härligt och inspirerande!

Frida sa...

Så kul för dig att det går bra! Är så viktigt hur det känns. :))