måndag, september 06, 2010



Ibland kan oro göra mig lamslagen men för det mesta resulterar det i aktivitet. Närmast till hands låg städning så jag uträttade stordåd igår ;)
Ingela Johansson kom igår eftermiddag och behandlade Dorado. Hon kände att hela vänster fram är ont. Hon tror att D troligen halkat med bakbenen och tagit emot sig med frambenet. Jag har en tydlig bild av att jag såg när det hände men minns inte vart. Tyckte väl då att det verkade som om det gått bra. Det har det väl också förhoppningsvis.
Ska promenera med honom den här veckan och om två veckor kommer hon tillbaka så får vi se. Kan rekommendera Ingela, det är helt fascinerande att se hur hästen reagerar på hennes behandling. Tror också att Dorados lugnare beteende har samband med detta.

Bilden, Lichman visar "Tag it" i backningen. Det var också ett genombrott för Dorado och mig. Efter det har jag alltid något att ta till när han "tappar taget" och blir Rbrain. Annars undrar jag om det blivit så mycket ridning :)

1 kommentar:

Marion Princic sa...

Skönt att höra att guldpojken är pa bättringsvägen igen. Har tänkt pa honom flera ganger i helgen.