fredag, september 17, 2010




Rosa tog dagens bild. Hon följde med mig och Dorado till PH vet i morse. Tyvärr fick vi beskedet att det troligast är en ligamentskada i hovledsområdet. Gossen ska vistas på litet område i 4 veckor till att börja med. Var förbi travet och köpte lugnande örter ;) Får väl knapra i mig lite själv också. Man vet inte så noga hur det går med sådana skador så lite goda tankar behöver vi.
Hoppas på att den lösning vi ordnat för honom ska fungera. Har satt trådar vid lösdriften så högt att ponnyer och får kan gå under men inte stora pojken. Dessutom stängt av så att ponnyerna inte ska kunna gå utom synhåll för honom.
Ska ut och hugga asp nu och slå gräs. Så småningom ska vi börja promenera, kanske till veckan.

12 kommentarer:

annica sa...

Håller tummarna att allt går bra!

Maria och Håkan sa...

Sänder alla goda tankar jag har till Dorado och dig!
Det kommer att bli bra... snart, så är det bara.
Kram!
Maria

Marion Princic sa...

tänk positiv nu - massor av udt för er tva, bara mys och inga krav. tänk positiv nu och speciellt när du är med honom. dem är ju sa känsliga för vara känslor.
och elisabeth - jag är helt säkert pa att han blir bra igen!
massor av kramar till er tva och till minimilvisarna.
xox

Ingela sa...

Macke i vårt gamla stall fick exakt samma diagnos i somras hos PH vet. Fast vänster bakhov.

Det var lite annat runtomkring som medverkar men nu är han iallafall jättefin enligt ägare. =)

Han fick ord. att skrittas varje dag.

Elisabeth sa...

Tack alla fina bloggvänner, det värmer :) Ingela kommer du i morgon ?

Ingela sa...

Ja, absolut om det passar dig, vad tror du om tid, ska vi ta lite senare på dan 13, tiden eller 16 tiden eller har du planer?

=)

Elisabeth sa...

Har inga planer så det passar när som. Du är välkommen!

Maria sa...

Tråkigt att höra, håller tummarna att allt ordnar sig...

Maria sa...

Tråkigt att höra, håller tummarna att allt ordnar sig...

Ingela sa...

Toppen! Jag hör av mig mitt på dan då, det blir mysväder imorrn (oxå ;o)

Ulrika sa...

Ligament = långsamt läkande. Men kanske så kan det vara gynsamt med något vid hovleden. Det är ju en relativt stillsam led, om än något svårundersökt.

Beamar hopp och läkning från Skåne så gott jag kan.

Kerstin sa...

Nej men så trist... :( Jag håller tummarna att allt blir bra med din fina guldgosse igen. <3