söndag, september 12, 2010





"The world of horses is not about being controlling or un-controlling. It is about the connection and bond. It is about knowing how to have companionship and how to suggest, support, lead, direct, and follow. You need to know how to create a routine and change the routine so that it would keep enhancing the horse’s life experience through out his training."

Carolyn Resnick


Har inte så mycket att skriva om. Mina tankar går ovanligt lite till hästträning men tankar från visare personer kan inte skada.

Själv ägnar jag mig åt handfastare saker, går igenom det mesta här hemma. Har tid till det just nu och det känns bra att få det gjort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är nog lika rätt om att vara lärare, som om att vara med hästar.

Fast just nu skulle jag vilja att någon åtog sig uppgiften att ge mig lagom doser av allt så att jag utvecklades på bästa sätt. Någon med mer förstånd än jag själv:)

/Ulrika

Elisabeth sa...

Ja du har rätt om att det är samma man strävar efter som lärare. Fungerar ibland och ibland är det bara " How interesting!"

En "Guru" :) Mindre lätta att hitta på nära håll kanske..