lördag, september 25, 2010

Dorado går på sin lilla plätt och ser ändå tämligen nöjd ut. Maten är viktig nu ;) ägnar en hel del tid åt att packa höpåsar, jaga runt efter örter i naturen och förbereda godismat med diverse undermedel i  :) Örter det också. Har lite halm kvar men behöver köpa mer. Såga sly gör jag också.

Kom att tänka på Ivar Berglund min hyresvärd en gång i världen som alltid la in en vedklabbe till hästarna på natten så de hade något att gnaga på. Barken var alltid borta på morgonen. Gjorde det jag också men ingen hade rört något.

Texten hamnar både över och under bilden plötsligt. Bilden syns ju som bild plötsligt. Måste man gå in på HTML sidan för att fixa med sådant kanske. Nej, nu dricker jag kaffe istället.

3 kommentarer:

Marion Princic sa...

jag brukar ocksa läga in olika träbitar i hagen sa att dem har nagot att göra. vart hage är ju jätte trakigt - vi har inte ett enda trä i. när jag bodde i österrike hade vi massor av olika trä i hagen men det verkar inte vara sa vanligt här i sverige. sedan hade i ocksa en liten örtträgard för hästarna som ägaren till stallet hade fixat. örterna var blandat i en liten hage i olika ladar som var kanske 1m uppe fran marken och rätt sa lang. synd att jag aldrig tog nagon bild. iaf fanns det massor av olika örter i den hagen och man kunde släppa hästarna där för en liten stund och sa kunde dem själv välja vad dem behövde. smart, ey?

annica sa...

Kommer ihåg vedklabbarna:)
Skönt att pojken är nöjd iaf, hoppas att han kryar på sig snart!

Elisabeth sa...

Örtträdgård låter ju alldeles fantastiskt bra :) Tack för tipset, ska planera för en sådan.Roligt!