lördag, december 26, 2009



Sitter och läser om Digitalkameror, vad ska man ha. Finns sådana som klarar fall från 1,5m och kyla till -10° plus vatten. Sådant har jag utsatt min gamla för mest hela tiden, ett under att den höll så länge förstår jag nu.
Läser recensioner och samma kamera kan ta toppenbilder och dåliga bilder så inte vet jag...Den på bilden kostar en del men finns den på rea så kanske det kan vara något.


Hästverksamheten nedlagd idag, riktigt ruggigt väder. Kall blåst med isig snö på tvären. Hästarna har stått inne mest hela tiden. ska se när jag går ut ikväll om vi gör något en stund, det kanske har lugnat sig.

5 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Hade en sån på jobbet, tyckte att den tog bilder ganska långsamt för det priset. Kanske det finns nån inställning jag inte hittade, men som hästkamera tyckte jag att den var för långsam. Åsså brukar jag ju klämma dem mot div selar, bildörrar och dylikt så därför valde jag att köpa en billigare.

Elisabeth sa...

Aha bra att veta... ska väl ge mig ut och titta någon dag men drar mig lite för trängsel ;)

Maria sa...

Vi har haft Olympus kamera förut och var väldigt nöjda med den (även min man som ä kräsen). Nu har vi tydligen en Panasonic (fick fråga karln) och den ä oxå bra.

Vad gäller vädret så går det att trotsa, som du ser på min blogg!

Nypan sa...

Har en Olympus och den tar bra bilder och klarar fukten, det är nog några modeller äldre än denna, men ändå.
När det blir lite mörkt ute så är den lite långsam, men å andra sidan så går det att fota utan blixt även på kvällen och få bra kvalitet (tycker jag).
Den går ju inte att jämföra med vår större kamera, men den duger gott i stallet, o skogen, o på träning, o i padocken, o.. (äh, du förstår :-D )
God fortsättning förresten.

Kramis

uh sa...

Hej,

Mediamarkt är mycket bra då du kan prova ALLA grejer, det finns säkert 50-100 st att prova och då kan man se vad som passar en och vilka skillnader det är. Dessutom brukar personalen vara ärlig ... du förstår vad jag menar.
Skulle gärna vilja ha sett ponnyerna idag :-)
Lycka till!
Hälsningar Ulrike