söndag, december 13, 2009



Omväxlande kan det vara, skrev igår att jag nog har en utmärkt trailhäst.. Tar tillbaka det, idag har jag haft en eldsprutande drake på repet och han en "dope och the rope" kanske ;)

Skulle vara ute en halvtimme för att sen åka till Ridskolans dag men två timmar senare kom vi tillbaka. Han hade inte lugnat sig innan dess och jag riskerade att ha en ännu värre häst nästa gång om vi gick hem i det tillståndet tänkte jag. Dessutom var han oledbar ;)

Tillståndet vet jag inte riktigt vad det är, han växlar jättesnabbt mellan LB extrovert dominant och RB extrovert vilt trumpetande. Risk för hörselskador och nedspottad blev jag från topp till tå.
Det där introverta såg jag inte röken av " How interesting!
Utan den grundträning vi har vet jag inte vad jag skulle gjort, ringt 112 kanske ;)

Var på Ridskolans dag, senare delen. Trevligt!

5 kommentarer:

Åsa Dalpraktiken sa...

Tur att du har de små rara beskedliga tärnorna att varva med ;-)

Elisabeth sa...

:) en i alla fall..

Blenda Elby sa...

Jättefin bild!

Ulrika sa...

Ingen aning om vilken hästmänniska som sa att det inte är någon fara med att bryta även när det är som värst. För även om man har problemet kvar tills dagen efter, så kan man själv vara i bättre form nästa dag (hoppet är det sista som överger människan, mitt eget lilla tillägg. Men jag läste det i en bok någon gång. Kanske var det han som skrev att det inte finns några bra hästar med fel färg eller något likande.

Jag har i alla fall tagit fasta på det och det har underlättat. Kanske för att jag inte måste ordna till det samma dag så slappnar jag av och det går bättre. Jag vet faktiskt inte, men jag tror att det har varit en bra tanke för mig.

Kanske var det något i lucialuften idag, för Åvik var också helt toppad och på tårna idag. Sverige inlindat i uppiggande nordanvind eller något.
:)

Elisabeth sa...

Eller lagom många dagar efter fullmåne :)