onsdag, december 09, 2009


Roligt att ni andra är så flitiga på bloggning. Här i Tunbyn på hästfronten intet nytt så att säga. Inget elände heller så det får betraktas som bra ;)
Köpte ett hästtäcke i dag, ska ut och prova det strax. Regn åter regn men för all del vi är vana nu.

Har lärt mig hur man skickar foton från mobilen trådlöst till datorn. Ovanstående mästerverk föreställer den julgran jag fick av er Dalpraktiken för säkert två år sedan. Det fungerar det också. Det växer ut gröna saker på den till elevernas och min förtjusning :) Kan det vara svampar tro, spännande att se hur mycket det växt till imorgon. Tack för den !!

Ska väl skriva en instruktion till dig E när hästandet är avklarat om hjärnan fungerar ikväll. (Möjligen har du redan lärt dig på annat håll, det har ju tagit lite tid för mig att komma till skott) Lite tveksamt om den fungerar. Har haft en intensiv dag med bygge av Vikingaby ;)

6 kommentarer:

Eva Östman sa...

Fantastiskt att det går att skicka trådlöst - har inte lärt mig det än - har faktiskt degraderat den mobilen till väckarklocka - gillar den inte alls :-/ nu kanske den får nytt liv.

Inget nytt på hästfronten skriver du - jag skulle kunna leva ett halvt liv på de där bockarna på det där flerfärgade rutiga pappret från over there...

Elisabeth sa...

Jag fick fundera en bra stund vad du menade där :))
Har inte kommit mig ut än men nu så..

Åsa Dalpraktiken sa...

Vaa funkar den flera gånger???

Elisabeth sa...

Du vet väl hur det är med RBintroverts, det dröjer länge innan de kommer till skott ;)

Anonym sa...

ja menar granen -fungerar det flera gånger?. Vissnar den sen eller?

Åsa Dalpraktiken sa...

Sigge var tvungen att förklara hur det var ;-)