måndag, december 28, 2009


Har haft en rolig stund ute i corallen. Lämnar öppet eftersom ponnyerna ändå smiter in. Fick för mig att se om de kunde tränas de också så jag tog Dorado i rep om halsen, han blir rätt utanför comfortzon när jag börjar peka och greja åt andra, kan inte riktigt läsa när jag inte vill honom något. RB tendenser..

"Jagade" runt ponnyerna och när de sprungit ett varv fick de komma in och få en godis. Sötare öron än Storasyster när hon kommer i trav mot mig finns inte tror jag :)
Från början sprang de ut genom grinden men märkte att då kom ingen belöning och så småningom fattade de galoppen både bildligt och bokstavligt. När jag jobbade Dorado på liten volt fick jag plötsligt i ögonvrån se de små galoppera ute på spåret i djupsnön ivrigt tittande om det var dags att komma in. Finns nog inget smartare än ponnyer :)

Bilden från en annan snöig vinter.

3 kommentarer:

Rosa sa...

Ja dina är verkligen smarta. Är de LB hela tiden?

Elisabeth sa...

Tror det, Storasyster verkar inte längre bli "unconfident" heller numer.Skulle vara roligt att se hur de blev om jag verkligen tig mig tid att träna dem men det är ju just det där med tiden ;)

Kerstin sa...

Håller med om smarta ponnyer! Vår minsta shettis lär sig trick genom att titta när jag höll på med en av de andra hästarna! Så när jag kom till honom så visade han mig vad han kund!! :D
God fortsättning på dig!