tisdag, december 29, 2009


Man häpnar, var ute och lekte lite med hästarna trots -20°. Blev så sugen på att se om det skulle fungera med träningen med alla tre i corallen idag också. Dorado kunde skilja på när jag ville honom något eller inte , stort framsteg. Storasyster jätteduktig och godissugen.
Den minsta smet ut ur ringen så fort jag ökade pressen lite. Smartare än vad som är bra för mig i alla fall.
När jag kom in och satte mig märkte jag att min ena fot gjorde ont som #€%&&& , nu är jag blockhalt. Märkte inte när det hände, gammal skada antagligen. Som jag tänkt tidigare, jag är som en en äldre travhäst som har bra dagar och andra mindre bra. Idag färdig för kliniken ;)


Fortsatt återvinning av bilder, skulle ev ha åkt in och kollat efter kamera men har legat på soffan med foten i vädret.

11 kommentarer:

Nypan sa...

Krya på dig, det går väl inte att halta omkring nu när det är ledigt, ljust (av snö ifs) och pudersnö.
Du får ligga o lata dig när det börjar töa på och är lerigt ute
:-D

Kram på dig och de dina

Elisabeth sa...

Helt rätt :) verkar ge med sig lite nu..

Lina sa...

Oj oj, skoj att du är på hugget E! Gillar den lilla minsta. :)

Är nog bara en hovböld som vill ut ;)

Ulrika sa...

Du får göra som vi gjorde med travhästarna. På med Arnikalinement, fetvadd och fleccelindor och vila i trevligt sällskap.

Jag har annars under sommaren provat "seven games" från stol, liggandes på marken (från cykel har jag gjort innan, men spark kanske passar bättre nu) och lite i hängmatta. Man måste inte skutta runt själv. Det räcker ju om pållen får jobba med benen.

Önskar dig snabbt på benen igen.

Eva Östman sa...

Ajaj! Jag ansluter mig till U.s uppmuntrande råd: Vad sägs om Seven games från t ex en kontorsstol med snurr? Blir det kallt kan du ju alltid krånga dig ner i en dunsovsäck.

Blir det långvarigt får du se till att köra in honom i alla fall. Spänn bara fast kontorsstolen bakom honom. Eller en spark. Eller...

Elisabeth sa...

Haha Arnikaliniment har jag nog i stallet, gammalt som gatan kanske.. kontorsstol är ingen dum ide, bra att ha när man verkar också :) Är bättre idag men konstiga leder i händerna , kan nog vara kylan som spökar. Får bli en stor dos Parellihealing ;)

Elisabeth sa...

Lina, den Lilla minsta skulle passa dig mycket bättre än mig. Hon är ett hår av hin, smart och atletisk lite som du, fast du är snällare.. eller bättre uppfostrad :)

Rosa sa...

Krya på dig. Håller med de övriga, och som du själv säger Parellihealing.

Sofie sa...

Krya på dig och gott nytt år.

Lina sa...

Ja hon skulle ju passa mellan Kikki och Robban ;)

Elisabeth sa...

Ja :)