tisdag, december 15, 2009


Så många saker gjorde mig nöjd idag :)


* En elev som gjorde ett stort genombrott..

* Snöööööö..

* Lampan på stallgaveln lyste upp snön så jag kunde träna lite i rundcorallen...

* Har fått el med jordfelsbrytare på vattenbehållaren...

* Dorados nya täcke fungerar finfint, lätt varmt och ligger still..


Träningen vi gjorde gick mest ut på att jag skickade honom runt mig och lät honom komma in och äta äppelbitar på den upp och nedvända hinken i mitten. Efter en stund kunde han göra små fina cirklar Liberty, en klar förbättring :)

5 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Det låter intressant det där med cirkling och hink/tunna. Är det nåt Lichman? Vet att Lina/åsa pratat om nåt liknande. (ar gärna emot lite tips om detta.

Elisabeth sa...

Ja en variant av att vila vid tunnan när man hoppat. Inget direkt som L sa men en egen tolkning ;)
Dorado har ju tidigare lagt sig vid staketet och tittat utåt men detta verkar göra honom både tryggare och mer intresserad. Han får mer koll på vad jag vill och belöning när han gör det.

Blenda Elby sa...

Vila vid tunnan efter hopp har jag faktiskt kört med goda resultat, funkar jättebra! Ska klura ut hur jag kan förbättra cirklingen med mjh av tunnan också. Misstänker vila vid tunnan efter - cirkling =)

Sofie sa...

ja det gäller verkligen att hålla den mentala kontakten, Panter sprang ofta iväg å ställde sig vid staketet med rumpan mot mig i början men nu får han äpple var gång han kommer å då blir man genast lite mer intressant :-)

Marion Princic sa...

intressant!!! ska jag ocksa prova med milva :)