söndag, februari 17, 2008

Även om man inte kan träna så mycket pga underlaget så kan de här Fluidity tipsen vara något att tänka på.

"We summarised the fluidity tips within each gait:

Walk: focus (vs looking down); balance point; loose legs; pedalling; walking in your own body;

Sitting trot: focus; balance point; loose legs; pushing; slow trot; heavy butt; pedalling; don’t brace in stirrups; following seat, not leading...

Rising Trot: focus; balance point; loose legs; pushing position; push down and let horse bring you up – ie following seat; squish the bug; flexion in lower back...

Canter: focus; balance point; loose legs; heavy butt – hand on hip, sit on thumb; canter with upper body; life up; following seat..."

Detta taget ur Florida bloggen.


De påpekade att inte göra mer pedalling än hästens rörelser. How interesting ! Undrar hur jag gör? Försöker vara duktig och göra mycket kanske, ska kolla nästa gång jag rider.


2 kommentarer:

Anonym sa...

ja svårast av allt tycker jag är att vara lagom aktiv! Misstänker att jag (förutom att vara stel och låst...) antingen gör ingenting eller för mycket... Suck.
Så intressant... Tur att T är mycket woe :-)

Elisabeth sa...

Ja ibland önskar jag verkligen att Z var lite mer sån också. Försöker tycka "How interesting! när hon eldar upp sig men det är så svårt att hinna tänka något alls. Men på nåt ställe sa Linda att 80/20 gäller, särskilt för LBI annars blir de för uttråkade. 20% för sin egen övning av fluidity. Tänker att T är sån eller? Bra att läsa det här i alla fall så kan man kanske lägga märke till lite mer av vad man har för sig.