fredag, februari 15, 2008






Igår tänkte jag meddela att jag tar bloggsemester men så blev det sol och Siggebesök idag så jag ångrar mig. Alla hästar uppvaktar honom och undersöker hans grejor noggrant.
Sigge heter Brandt i efternamn och kommer från Dalpraktiken om nån undrar.
Det är rätt okey med hovarna utom en framhov på Lillasyster som verkade lite underlig. Hon ramlade och blev halt strax före jul, möjligen har hon inte använt den hoven riktigt.
Den här gången hade jag inte hö i stallkammaren men vi höll till ute eftersom solen sken. Lite kallt blev det men en kopp te efteråt satt bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltid lika kul att hälsa på er och alla djuren, problemet är att ta sig därifrån. Det är inte lätt att bryta upp från dignande fikabord och värmen från öppna spisen.

//sigge

Elisabeth sa...

Skönt att se att du kom hem som du skulle. Antar att det blev sent innan alla kusar var klara.

//E

Anonym sa...

Det sista besöket på dagen fick jag justera, från det planerade 19.00, till 21.30 -jag skyllde på Harströmmarnas fika.
Hemma slank jag in under täcket vid halv ett... alla låtsades sova i huset. Fick dock höra detaljerna om hur bullrig jag varit vid hemkosten av Åsa och Lina till frukost.