måndag, februari 04, 2008


Det blev en lång dag hemifrån men helt okey. Tur att Bertil kan serva hästarna mitt på dagen såna gånger.
Det är 30% på Hööks just nu och tro det eller ej men jag hittade ett par Islandridbyxor som var tillräckligt långa även för mig. Tjoho!! Nu är jag rustad för sommarens långritt.Jag håller tre fingrar för att den blir av . Vi är några som planerar att rida i Tiveden. Nu är ju både Zapatera och jag pigga och nytra så nu eller aldrig =)
Några bakade potatisar med tillbehör och sen ska jag se på "Om ett hjärta" på TV1 så blir den här dagen avslutad på ett bra sätt. Solveig Tärnström är bara så duktig.

4 kommentarer:

Zandra Ahl Olausson sa...

Vilken färg köpte du?
Jag tyckte den modellen var riktigt snygg och även manchester brallorna.. kul att hööks har lite annat i sortimentet också!

Elisabeth sa...

De ljusbruna men jag är sugen på fler färger. Har varit utan ridbyxor ett bra tag, har så långa ben :) så det är svårt att få tag på utan att specialbeställa. Då blir det dyrt.Visste inte att de har manchester också, roligt!

Anonym sa...

Riktigt snygga byxor, smart att passa på när det är 30% =)
Härligt att göra långturen, vi "nöjer" oss med att ta gusturleden till sommaren. Hur lång blir er sträcka?
Kram Therese

Elisabeth sa...

Jag vet inte än hur lång tur det blir men det ska ta fem dagar och fyra nätter =) Inte så farligt som det låter, det blir lite av en lyxtur med övernattningar för oss och hästarna på bekväma ställen. Ingen späkning är det tänkt utan lagoma dagsturer med semesterkänsla. Gustur red vi i somras , men inte hela så det får vi väl ta som träning kanske. Det var så många stormfällen när vi red så vi vände men det var en härlig tur ändå.