fredag, februari 08, 2008






Igår började jag träna lite på ridplanen och lyckades få Zapatera helt adrenalinstinn på rekordtid. Jag hade lite svårt att tänka "How interesting" utan tänkte snarare " Nu igen"..
Hon är ju så braaa.. och avslappnad när vi rider ut och i hagen. Klarar många störande saker utan vidare men nu var det nåt helt annat.
För att inte ge upp direkt och återgå till Buskridningen så ringde jag Erika Furberg. Hade ett svagt minne att hon sagt något om Zapateras adrenalin och ledarskap och annat men kunde inte riktigt se hur jag skulle gå vidare. Vi pratade bara några minuter men det kändes direkt bättre.
Idag satte jag upp fyra koner och red omväxlande trav, skritt, galopp och back mellan dem. Fungerade exellent i höger varv. Zapatera tuggade vid varje kon och verkade nöjd. Vänster varv var lite stökigare, tror att det har mer med min höft att göra. Hon känner nog antagligen mindre tydligt vad jag vill. I alla fall var både hon och jag nöjda idag och avslutade med att valla ponnyerna nästan en timme.
Vad Lillasyster är hårdhudad, hon fick några bett i alla fall i pälsen av Zapatera som kommit på meningen med leken. Inte att bitas då men att flytta på ponnyerna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser väldigt mysigt ut hemma hos dig =)