torsdag, februari 21, 2008


Har varit utan internet. Så avskärmad man blir, men det har inte gjort så mycket för jag har varit ute i världen och gjort något ickehästigt. Har lyssnat på föredrag med Lars Kranz från Wii trädgårdar. Intressant och inspirerande .Han framhöll vikten av att ha en plan :) How interesting ! det går igen även där. Det var inte så lämpligt att bara köpa fröpåsar och läsa på förpackningen och plantera lite hipp som happ. Kanske inte, men en del år blir landet i alla fall rätt vackert. Han har förståss rätt ska fundera på en plan i år.
Hann med en liten stunds träning med Zapatera enligt planen i alla fall. Hade fyra koner och långrepet. Planen är att hon ska röra sig i olika gångarter mellan dem och stanna vid vissa. Eftersom hon var LB om än lite adrenalinstinn från och till så mixade jag rätt friskt och hon frågade och tuggade mycket. Rätt vad det var kom hon snabbt in utan att jag bett henne men med öronen spetsade , mycket trevligt tycker jag.
Fortsättningen på planen är att hon ska lära sig bära sig bättre i övergångarna och sen göra det med mig på ryggen. Det är lite mindre lätt bara för det liknar mer slidestop i halkan, men hon har bra balans .

Inga kommentarer: