fredag, februari 29, 2008





En sådan härlig dag, sol och skapligt underlag. Det kanske inte en dressyrryttare skulle hålla med om men jag har fått allt lägre krav :)
Tog skottkärran och körde ner sadeln och en pall längst ner i hagen. Satte mig i sadeln och solade mig och väntade på hästarna som åt upp sitt hö uppe vid stallet.
Fåren kom nerspringande först, hästarna stannade till och såg misstänksamma ut vid den ovanliga anblicken.Efter en stund stod Zapatera bakom mig och ponnyerna ville bli kliade. Hade en mysig stund.
När jag la på paden på Z stod hon stilla men när jag la på sadeln tog hon ett par steg åt sidan och såg ogillande ut. Ops! Provade att dra åt gjorden ett hål men då såg hon direkt grinig ut. Hm passar inte sadeln? Å nej! for genom huvudet. Tog av sadeln och lekte en stund med henne så att hon tuggade och frågade och slutligen sänkte huvudet och slappnade av bredvid sadeln. Tänka sig, sen fick jag sadla utan så mycket som ett öra bakåt. How interesting!
Bara för att man har en gammal häst som varit med ett tag kan man inte glömma bort att läsa av hur det egentligen står till ;). Tyckte faktiskt att hon kändes ovanligt villig att lyssna till mig när jag sen tränade att rida cirkel med stopp vid koner.
Alla djuren var intresserade av sadeln och paden. Var lite orolig att få punktering på Parellipaden bara :)

Inga kommentarer: