fredag, juli 15, 2011


Tränade en liten stund till i går kväll. Det är verkligen underbart med detta lite svalare väder. Nästan inga insekter varken på morgonen eller kvällen.

La märke till en förändring med  min häst som jag tycker är intressant. Förut när jag lyckades förvirra Dorado med träningen så blev han långsam och mer typ gick in i sig själv för att sedan explodera om jag inte ändrade min taktik. Nu blir han lite het i stället, mer alert och vill skynda sig att göra mig till lags. (Egentligen mycket likt Zapatera och hur jag reagerar ibland också ;) Det blir kanske inte det jag tänkt kanske och det är bäst att ha bra skor på fötterna. Hans ben kan komma lite här och där på en plats nära mig :)

Det här stämmer med att han inte är Rightbrain introvert i grunden som jag ville tro i början. Han hade bara hamnat där ... Nu är han mest Lb extrovert , mycket milt tycker jag. Tappar lätt självförtroende eller förtroende för männisiskan och hamnar någon annanstans på en nanosekund. Åtminstone tycker jag att det går fort men antagligen hinner jag inte läsa av honom och ändra mig själv snabbt nog.

Inga kommentarer: