söndag, juli 24, 2011


Tillbringade en del av förmiddagen på auktionen i Bergeforsen. Kändes lite vemodigt och jag avvek efter en stund. Hoppas att det har gått bra, mängder av fina saker för körfolk. Bedömer inte Dorado som lämplig körhäst så det var inte så aktuellt att bjuda på något av den anledningen. Träffade lite bekanta, vilka fina människor man har mött genom åren. En del av dessa skulle jag träffa mer om jag ägnade mig åt akademisk ridning. En möjlighet att ta under beaktande :)

Trevlig avslutning på dagen med Dorado. Han och de andra sprang och lekte som bara den innan jag kom ut så han var redan uppvärmd och lite taggad. Passade på att börja med galoppombytena och det gick bra. Han ser dock inte särskild avspänd ut. Får väl göra det mer så att det blir vardag. Han verkar hålla för träningen , håller tre fingrar.

1 kommentar:

Frida sa...

Jag förstår vemodigheten på auktionen. Jag som är så blödig hade nog haft svårt för att hålla ihop mig så det var nog lika bra att jag inte kunde komma.

Håller tummarna för Guldgossen och det är kul att du känner att han håller för träningen hitintills!