lördag, juli 23, 2011



I dag på förmiddagen har jag ägnat orimligt lång tid åt flugbekämpning. Tankarna gick hela tiden till Norge och särskilt den pappa som i går berättade att han hade tre barn på lägret. Han hade talat med ett av dem, han hörde skott och sedan blev det tyst..

Hästarna fick mera spån och relativt flugfritt och la sig genast ned och vilade när jag var färdig med träningen. Fortsätter med åttor på olika sätt, "skolor" och Karen Rohlf cirklar. Allt på mitt sätt. Längtar riktigt efter att träna för någon som verkligen kan nu.



Nu har det börjat växa i Tunbyn, även det planterade menar jag. Fick sätta nya frön efter min resa söderut tidigare. Det var ju så hett och torrt då så många ställen gapade tomma. Nu börjar jag tro att det ska finnas ett och annat att skörda till slut men det är många sniglar så vi får se ;) Sniglar ska väl leva de också.

8 kommentarer:

Ulrika sa...

La till dig i Facebook-gruppen Naturlig Dressyr, där man får info om var hur och när Karen Rohlf kommer nästa år. Tänkte att det är ju först om ett år i och för sig, men det är ju någon som kan och du hinner bli riktigt uppsutten : )

Elisabeth sa...

Det hade varit en dröm kan jag tänka! Vi ses väl där som publik i alla fall :)

Ulrika sa...

Men Elisabet, om du nu klättrar upp den där där guldhästen. Andas ut och tar till all din tillit till det goda är du stjärnan på Karen Rohlf-kursen nästa år. Jag peppar mig med: Var inte rädd, eller gör det ändå!

Det är dags nu!

Elisabeth sa...

Dig har jag fått för nåt bra jag gjort i mitt förra liv :)

Frida sa...

Det vore väl kul att åka på Karen kurs nästa sommar med hästar... från Norrland! Peppar dig (och mig själv...)!

Ulrika sa...

Ja, Så kan vi för öva till 2015 : D

Marion Princic sa...

ja precis, det låter som en bra plan :), rider Elisabeth så rider jag också - promise.
vad hænde med pappans barn? lever dem?

Elisabeth sa...

Jag får en del att tänka på tack vare er. Om mitt sätt att dra mig till bakgrunden och tänka att andra som är duktigare ska göra saker i första hand. Har en del att fundera över. Nu går jag ut och sätter på barbackapaden i alla fall, som ett första steg :)