måndag, juli 04, 2011






Jag bryggde te med mynta för en stund sedan, det fick mig omedelbart att tänka på antroposofernas Järna. Jag var på kurs där några gånger på 80- talet och den doften är för evigt förknippad med dem. Åtminstone på den tiden var Järna för antroposofer det som Pagosa är för Parellifolket :)

Svängde förbi där på min lilla turne förra veckan och vid lunchen hörde jag olika språk så kanske det är så fortfarande. Promenerade i parken och mediterade en stund vid vattnet. Köpte med mig en liten planta Isop. Den drar till sig fjärilar och skyddar mot olyckor har jag hört och det låter ju bra.

Var förbi Saltå Kvarn också. De hade ingen kontakt med bankväsendet den dagen så det blev inga större inköp i brist på kontanter. Ett bröd men det var strålande gott och livnärde mig resten av resan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske var "brödet som mättar hunger" (Mio min Mio)...

/Ida

Eva Östman sa...

Det var verkligen ett särskilt bröd - födde dig här hos mig och även mina oväntade kaffegäster precis innan du skulle resa, ju :-)

Ulrika sa...

Så härligt med Saltå Kvarnbröd och antropsofbesök och meditation. Påminner mig om att jag ska skärpa mig och stilla mitt sinne och få fart på kroppen.