fredag, juli 22, 2011


Hjärta som ett lejon har han min gula gosse. Sände honom i galopp runt en tunna för att förbereda för byte i åtta. Han missförstod och hoppade den stående tunnan. Jag har stora tunnor så det är rätt högt. Det blev som ingen ansatssträcka heller. Har inte alls tänkt hoppa honom på ett tag men modig är han... Nästa varv gick han runt, det gäller att vara tydlig i sitt kroppspråk här.


"If you are starting a colt and he acts up, roll up a newspaper and hit yourself over the head, saying "bad trainer, bad trainer!"--Bluey

Jag tror inte han hoppade av rädsla utan av vilja att göra mig till lags så jag behövde inte tidningen tyckte jag :)

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Du har rätt, tror jag, du behöver ingen tidning. Eller i alla fall bra mycket mer sällan än de flesta!

annica sa...

Underbart citat! Oftast är det ju så att man själv är otydlig.
Han är en riktig personlighet din guldgosse :)

Marion Princic sa...

awww guldpojken :))