lördag, juli 16, 2011


I dag har vi tränat två gånger jag och Dorado. Två korta pass. Börjar känna en lite spirande entusiasm. Första passet med lite öppna, sluta och longreining back, fram, från och mot. Gick riktigt bra. "Consistency" passar nog rätt bra för den här hästen just nu.
Byggde sedan en corall och tränade lite cirkellek med byten. Gick sådär, det var ett tag sen. Hästen positiv i alla fall och följde mig som en skugga även efter att jag avslutat det hela. Bra tecken.

För mitt minne, verkade framhovarna på Lillasyster. Hovarna såg riktigt fina ut och hon uppförde sig bra. Bakhovarna slits av sig själva på gruset. Mjukare nacke men rätt grov. Hon rör sig normalt, travar och galopperar men är stel när hon har legat :(

Börjar vänja mig vid att ha en tvååring i huset på heltid. Hon är underbar men gamla vanor ställs på ända och är man en vanemänniska som mig så tar det ett tag att ställa om. Nyttigt :)

3 kommentarer:

Monica U sa...

Var glad att du har anledning att ändra på gamla vanor

Rosa sa...

Roligt att höra att entusiasmen börjar komma.

Elisabeth sa...

Det är jag, glad alltså :)