tisdag, juli 05, 2011










Några bilder från mitt Sörmlandsbesök. Jag skulle inte tveka länge om ödet ville placera mig där :)
Evas Chopin och hans vänner. Husby-Rekare kyrka (tänk att heta Rosenhane :). Fält utanför Rossvik. Hagen bredvid Evas uteplats..

 Marion frågade vad  jag gjorde med gossen och det var bra så jag fick tänka. Har egentligen inte någon riktig plan ännu, plan i mitt huvud menar jag. Ska fundera på det.

Jag har i alla fall satt upp fyra tunnor som en liten ridplan. Han går utanför tunnorna och jag innanför. Ibland runt hela ibland bara mellan två tunnor i alla gångarter. Halfpassförsök snett igenom. Lite vanlig cirkling med varvbyten. Några steg öppna och sluta. Försöker hålla mig nära i zon 3. Yoyo med att han ska komma helst i trav eller galopp :) Han gjorde det i dag tjoho
Det första gör jag antingen med en 22 lina eller två lite kortare som longreining.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

I do feel again me ;)

Det är fint. Men Skåne är inte dåligt heller :D

uh sa...

Vilka fina bilder! Hur långt är det ifrån Sundsvall egentligen ?

Elisabeth sa...

Ja Skåne är inte dumt heller och du bor ju mitt i smeten där det händer mest :) Det är ca 40 mil från Sundsvall till Eskilstuna. Tyvärr lite för långt, vore bättre med 20 så skulle man kunna kvista ner lite oftare..