tisdag, mars 08, 2011

"When God made the earth and sky, the flowers and trees, He then made all the animals, and all the birds and bees.

And when His work was finished, not one was quite the same, He said ”You'll walk this earth of mine, and give each one a name.

And so He traveled land and sea and everywhere He went, a little craeture followed him, until its strength was spent.

When all were named upon the earth, and in the sky and sea, the little creature said, ”Dear Lord, there's not one left for me.”

The Father Sniffled and softly said, ”I've left you 'til the end. I've turned my own name back to fromt and called you a Dog, my friend.”


Eftersom jag kände mig lite sentimental i kväll och  läste detta på Annicas blogg ville jag ha det här. Visserligen är jag hästnörd men hundar har man ju i soffan så det blir som lite närmare trots allt.. Är alldeles väldigt förtjust i Smilla nu, kanske har det här med skidåkningen för oss närmare varandra :)  Åtminstone om hon får smaka lite, lite choklad så uppför hon sig nästan som en pudel och gosar en stund.
Underbart är kort!

3 kommentarer:

annica sa...

Ja, jag tyckte också den var fin!
Dags att Smilla kommer på besök tycker jag, saknar lilla sötnosen.

Elisabeth sa...

Kanske tar henne med och tittar in på fredag när det är visning av hästsakerna.

annica sa...

Ja du är ju också välkommen såklart ;D