torsdag, mars 10, 2011



"We only EVER find where the 'edge' is by stepping over it. As experience and skill develop, we judge better how far to step and WHEN to step."

Tog det av Steve Miller på FB. Det är nog inte han som sa det från början men det är bra. Han kommer ofta med tankeväckande saker. 
Om man vill komma vidare med sin häst till exempel så går det inte bara att finlira så att det ska "se bra ut". Man måste utanför comfortzon. Ibland är det lätt att glömma och göra det man redan kan särskilt när man har andra människor i närheten :) 

Just nu har jag ställt till det med Dorados och min "trust". Det är mycket lätt gjort med den känsliga liljekonvaljen. Har tagit av honom täcket två gånger då han fått en stöt och det räcker för att han knappt ska komma till mig. En tunn fernissa över "the wild horse" innuti där ;)  Skulle naturligtvis tagit honom i koppel och reparerat saken redan första gången men gjorde inte det och se" How interesting" så mycket som förstördes. Han är något av en utmaning för mig denne juvel. Intressant också att se hur mycket rovdjur jag förvandlades till när jag skulle sätta på täcket nästa gång.  -Vadå jag har ju satt på täcket varenda gång utan att ha grimma i vinter det ska väl gå nu också.. och rätt på bara ;)  Det fungerade inte, han är en bra läromästare på sitt sätt :)


Drack kaffe på bron till häbret för förstagången denna säsong. Nu två varv med skidorna och Smilla runt sjön, sjuttonde gången. Tjoho..

Inga kommentarer: