fredag, mars 04, 2011


"Real horsemanship has a code of honour because how you treat your horse tends to be a reflection of your core values and principles"    Linda Parelli

Sofie Svensson som just nu befinner sig på Parellicentret i Florida skrev det här på FB. Det är så fint uttryckt tycker jag, värt att spara här så jag kommer ihåg det och så att fler får se det.

Själv har jag vissa brister i mitt hästhavande nu, tjockisar är vi allihopa här ute :( Tussiga pälsar och kladdig lösdrift hm... Snön som smälter gör inte intrycket bättre.. I grunden har de nog en ganska bra tillvaro trots allt tänker jag.

Snart så kan man sitta utanför stallet och njuta igen som på bilden. Tyvärr inte med halm i år då,  hoppas att det blir bra förhållanden när halmen ska skördas i år så att även vi här uppe får bättre tillgång. Det ser allt bra mycket trevligare ut än torv och spån. Bilden är från Zapateras tid när jag fick låna denna lilla snälla ponny som sällskap. Han var så go och eftersom Zapatera inte flyttade omkring honom så gick det att slappna av och sitta på det där sättet. Tror att jag föredrar att sitta högre med dagens gäng ;)

Inga kommentarer: