lördag, mars 19, 2011


Sofie har varit vänlig och ambitiös nog att lägga ut en förklaring till bilden på förra inlägget.

http://sofie-sofiespantersparelliliv.blogspot.com/

Har haft lite mycket om mig i veckan och inte ägnat så mycket tankar åt bloggen. Har tyckt mig märka en viss inaktivitet på en del av de bloggar jag följer också. Kanske är det naturligt med tanke på allt som hänt i världen.  Livet går i alla fall vidare i dessa utkanter. Mer snö har vi fått, börjar tro att vi i Tunbyn har något av svenskt rekord. Har inga bevis för den saken annat än att jag ser på folks bloggar att till och med i Jämtland verkar hästarna kunna röra sig tämligen fritt på fälten.  Så inte här. Mina tjockisar börjar leka igen, kanske vårkänslor. Lösa hår kunde skönjas på Dorados hals i morse så nu börjar tiden med hår på alla upptänkliga ställen.

Hittade det här som jag kopierade men måste ha varit trött som inte skrev var. Klargörande tycker jag i alla fall.

"Finesse is precision riding, dressage is a sport. Finesse is practiced in dressage, but dressage is not practiced but PREPARED for in Finesse. Finesse is one of the four savvies, dressage is a specialization like other sports such as reining."

Å vad jag längtar efter att odla, den bästa tiden att göra det är förstås nu i tanken ;) Jag bytte ut den lånade bilden när jag hade hämtat min nya trädgårdsbok. Nya och nya jag har väl inte precis några förut. Kämpar på med att skaffa mig nya intressen bredvid hästfanatismen. Härmade Kitty med boken, den verkar mycket instruktiv.

Inga kommentarer: