lördag, mars 05, 2011




Så här såg det ut när jag tittade ut i morse. B klev tappert upp och kollade på förödelsen.

Det var ett väldans liv här i natt, stormen och snön rev med sig stegen och lite plåtar på taket. Lät som om taket höll på att rasa, åtminstone den murade skorstenen. Att bo i en dalgång där vinden kan nå full styrka obehindrat börjar visa sig ha vissa konsekvenser. TV parabolen klarade sig denna gång alltid något ;)
Träffade en granne igår som hade funderat på radhus..

Tyckte att Dorado såg lite underlig ut också när jag spanade mot stallet och mycket riktigt, han hade tappat en framsko. Hurra, hurra, den på den oskadade hoven. Nu går han med boots på den tills vidare. Det ska tydligen bli mer tö i veckan som kommer så kanske min transport töar fram och vår väg blir framkomlig. Då kan jag åka och sko om honom. Igår höll jag inte på att komma hem med bilen för den sjönk ner i snön. 
Våren är såååå välkommen!!  Trots allt små bekymmer..

2 kommentarer:

Nypan sa...

Håller fullständigt med, hit med mera vår :D

Vårkramar härifrån, hoppas det går bra med GG :)

Ulrika sa...

Skickar våren vidare!