söndag, april 04, 2010








Påskdagen 2010

Den skönaste dagen på året hittills :) Sol. Gott om tid och lugn och ro. Massor med "Undemanding time de lux" (Marions utmärkta ord för extra behaglig samvaro utan krav).

Redde ut man och svans och använde lite utredningsmedelmedel, märkte att rädslan för sprayflaskor inte är borta riktigt. Vi får fixa det när det blir varmare. Han erbjöd mig sitt huvud på lagom höjd , stort för honom som brukade sätta det högt när jag kom in på delikatare delare. Håret föll i drivor och hans såg rätt blank ut i solen.

Dorado stod och sov när jag satt och läste Susanne von Dietzes bok Balans till häst. Fick låna den av en arbetskamrat. Intressant tycker jag, fina anatomiska bilder på hur vi människor fungerar. Efter en stund började han skrapa med ena hoven och såg ut som om han funderade på att lägga sig...oooo om det kunde hända skulle jag bli mycket glad. Han kände säkert att jag slutade andas och ändrade sig ;)


Framåt eftermiddagen var underlaget lite bättre på en plätt så vi prövade lite träning. Den långsamma galoppen erbjöd han med raka sprättande framben. Tror att det beror på att han inte riktigt orkar. Har för mig att det var så i början också. Det kan också vara så att jag har belönat fram det beteendet ;)

Idag tillbaka till gråväder och kallgrader och is igen men jag lever länge på gårdagen :)

Det blir det till att städa lite. Att ha en ettåring som når upp till fönsterkarmarna och en hund som fäller i huset är lite "How interesting!" när det gäller ordningen. Snart står alla huset mer sköra saker på köksbänken och alla textilier är täckta av päls..

2 kommentarer:

Ida sa...

How interesting. vilket underbart förhållningssätt... Det ska jag försöka anamma lite oftare...

Elisabeth sa...

Förhållningssättet är hämtat från Parellivärlden, mycket användbart :)