tisdag, mars 03, 2009


Tur för mig att den här godingen finns i Australien. Hon ska adopteras bort vid Parelli Celebrations i Sydney.Honey heter hon, bara det. Jag hade säkert inte kunnat låta bli att anmäla mitt intresse, för ser hon inte ut som Guldgossens tjej så säg =) (Det hade dock inte varit rätt skäl att ta hand om en häst som vandrat från ställe till ställe i två år)

Nu blir jag borta från hästar och blogg i tre dagar ungefär. I morgon far jag och Bertil till Åre. Min egen ros Rosa ska bo här och se efter djuren så jag kan vara lugn.Kari har två kompisar som hon kallar rosorna, Ros-Marie och Rosa och jag har en :)

När jag var tonåring och hade häst inhyrd var jag i stallet varje dag utom julafton. Då fick jag inte för min mamma ;) Naturligtvis trodde jag att det var den trevligaste dagen på hela året med julaftonsritt och glögg.

Förnamnet Obsessed kunde jag ha nu också, har ju för det mesta haft hästen med på semestern i många år... och många timmar utan djuren annat än för arbetet blir det inte.

Nu ska det i alla fall bli tre dagar. Ska varken blogga, titta på DVD eller läsa om hästar. Lite har jag lust att ta med Savvy Times men kanske ska pröva på helnyktert. Hästnyktert menar jag , kan säkert behöva lite vin mot abstinensen ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig resa! Hälsa Bertil! Vet hur det känns... ;)

Anonym sa...

Vilket vackert par det skulle bli - Guldgossen och Guldtösen...

Anonym sa...

...hälsar Anita.

Nypan sa...

Ha det riktigt mysigt i Åre båda två. Jag har 4 st böcker åt dig när du kommer hem. Hela Arn-sviten :-)
Jag har även några fler böcker om du skulle vilja låna efter det.

Kram Anette

Elisabeth sa...

Tack allihop :) Nu åker vi..