torsdag, april 14, 2011




Våren riktigt stormar fram. Aldrig har det gått så fort som jag minns det. Ridplanen ser ut som misär men jag har gott hopp om att kunna börja röja snart. Har prövat lite men det är väl mycket is under som jag inte vill ta fram för ponnyernas skull.

Tog den tredje promenaden med Dorado i kväll och han uppförde sig perfekt. Lät honom gå före mig det mesta av sträckan. Lika bra att han får träna sig på det på en gång. Han hade huvudet lägre än manken det mesta av tiden. Storartat av denna häst som hade huvudet högt för det mesta förut.

Tomaterna börjar mogna i köksfönstret och jag hittade blåsippor på promenaden. Brobygget framskrider. Fåglarna sjunger som besatta och det mesta känns härligt.

Fåren har smitit tillbaka till hästarna nu så ordningen är återställd tycker dom i alla fall.

Inga kommentarer: