söndag, april 10, 2011



Ja då har vi tagit första promenaden då. Håller tre fingrar att han håller för detta nu bara. Han stod och vägde med frambenen när vi kom hem men svansen gick också så det var förhoppningsvis insekter. Igår kväll var vi på middag och kom att tala om oroliga hästägare. En av oss har ingen egen nu och tyckte att det var skönt att slippa oron. Jag påstod att jag inte längre var särskilt orolig av mig men nyss undrade jag om det var med sanningen överensstämmande ;(

I alla fall uppförde sig Dorado perfekt, det är ett halvår sedan vi var utanför tomten till fots men det märktes inte. Så uppmärksam och fin, stannade när jag stannade och gick när jag gick. Inte en enda blow up trots att tre schäfrar rusade fram emot oss med ett vrål. Kände mig själv tillfredsställd med att inte heller jag blev rädd trots rest ragg på åtminstone en av dem. Tänk om jag kunde vara sådan i all situationer..

Började lära in att ett vickande finger ska betyda backa även om jag står still i zon 2-3. Känns trevligt att ha ett litet projekt. Han blåste och frustade avslappnat på hemvägen, så mysigt det låter.


Judith -Elisabeth är 2 år nu, otroligt men sant.

Är det någon som vet om de kablar som ligger över vägen för att räkna trafiken är strömförande på något sätt. Har inte lust att få någon "engångsinlärning" att inte gå den vägen. Vi har inte så många att välja på häromkring. Ska ringa trafikverket om de nu heter så imorgon och kolla. Får väl skaffa en gummimatta att lägga som övergång i så fall.

Bilden på hästarna är från i höstas, en lika grå dag som idag.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Skönt att höra att ni fortfarande känner att ni hör ihop, du och Dorrado:)

Elisabeth sa...

Ja det kändes bra idag, han var så lugn och kontaktsökande i hagen också. Ser fram emot denna vår.