tisdag, april 05, 2011


I går avhårade jag Dorado och idag Storasyser. Hon verkar bli riktigt ljus i år, det ska bli roligt att se hur pass. Tog itu med manar och svansar också. Det gick ovanligt lätt med ett nytt medel som jag prövar. Kommer inte ihåg namnet just nu. Lillasyster är den enda kvar nu som ser helt ovårdad ut, får se om det hinns med i morgon.

Dorados RB introverta sida visade sig igår. När jag väl satte på grimman blev han "lydig" och det var svårt att avgöra om han gick in i sig själv eller slappnade av. Jag tror det förstnämnda för han tuggade inte förrän jag vände mig från honom.. Efteråt ville han inte lämna mig i alla fall så det finns hopp :)

Transporten tinar fram som planerat så i morgon hoppas jag kunna hänga på den och ta en liten provtur för att pröva däckens lufttäthet.

Ser fram emot fredagens veterinärbesök och skoning med skräckblandad förtjusning ;)

Såg på FB att Easyboot kommer ut med nya boots snart som ska vara bättre på alla vis, ska bli intressant att se.

Inga kommentarer: