onsdag, april 20, 2011



Ganska förfärligt märke han har min häst. Skapade antagligen inga trevliga minnen heller. Jag har papper på honom men har inte brytt mig om att kolla om det går att hitta någonting om det på nätet.

En dag kvar till ledigheten, så skönt och faktiskt nödvändigt det känns. Lite mer tid för djuren också. Har tänkt mig att släppa ut dem på hela området på fredag. Håller tre fingrar att det ska gå bra. I så fall kan jag minska på maten, de har en del att pyssla med därute och står inte och äter upp staketet om de inte har mat hela tiden ;) Tänker dessutom vattna av höet ett tag och se om vi inte kan få ner magarna lite i storlek.

2 kommentarer:

Marion Princic sa...

Milva är också brännmärkt. När vi fick henne ville hon inte att man rör henne vänster back då och i början var det omöljigt att ta upp hennes vä backhov. Hon var bara några månader när dem brännmärkte henne men hon glömmer det nog aldrig. Alla Trakehner måste tydligen brännmärkas. Men inte Milivis föl det kan jag lova!

Semlan sa...

Adonis hade också brännmärke. Varför i hela fridens dar håller dom på med de än? är de inte 2011? Stackars djur...