lördag, april 23, 2011






Idag har jag krattat och dragit skottkärror hela dagen. Det går riktigt bra om jag tänker på att hålla krattan nära kroppen och inte lasta för tungt. Mycket nöjd och glad för det.
Dorado har tyckt om att jag hållit till där ute och trots att de andra varit nere i hagen har han hållit sig till mig. Kommit nära och velat bli kliad och till slut la han sig ner. Det här med "undemanding time" kan nog inte överskattas. Känns som om vi gjort en bra träning trots att jag inte begärt något av honom. Han är så söt, tittar åt mitt håll var jag än är på gården.
Har också lyssnat på podcaster med David Lichman och Pat Parelli medans jag arbetat. Dags för lite uppfräschning av savvynivån. Mycket intressant dessutom, jag hör nya saker varje gång jag lyssnar..

3 kommentarer:

Maria sa...

Ååå, vad härligt att ha hästarna på gården! Jag blir riktigt avis!!! Lilly tjatar på oss att vi oxå ska köpa hus där vi kan ha hästarna hemma.
Jag vill oxå, men samtidigt vet jag oxå från när jag var ung och vi hade hästarna hemma, hur mycket jobb det är... Men det är verkligen mysigt!

Elisabeth sa...

Ja det är verkligen dubbelt. Mycket mysigt men ständigt jobb. Hann ju göra mycket mer med hästen när jag hade inhyrt förr men det är som sagt andra kvaliteer.

annica sa...

Härligt att bara vara tillsammans!
Tibben och jag försöker göra det så ofta det går, helst sitta på en stubbe eller kulle om Carla får bestämma :)