fredag, april 08, 2011

Skönt att ha denna dag avklarad, små bekymmer i det hela men helt slut känner jag mig ändå. Frågade om B ville följa med till PH vet, Rosa är ju i Birmingham ( i alla fall var hon på Arlanda sist jag pratade med henne). Han ville det och hade tid överraskande nog, jag varnade honom att det nog skulle ta en stund men han tyckte det skulle bli intressant.
Intressant i överkant blev det och tid tog det, strax innan vi kom fram la bilen av. Ingen varning alls bara dog. Som tur var mitt i en trevägskorsning och på gångavstånd till veterinärkliniken. Tur i oturen om man säger så. Det vart lite pyssel innan vi var hemma allihop och bilen utanför Saab, åtta timmar om man ska räkna noga. Aldrig mera krig och aldrig mera Saab kändes det som idag ;)
Dorado är i alla fall omskodd och nu har jag rekommendationen att skritta honom i åtta veckor och sen komma tillbaka för röntgen. Tur att man är utrustad med rätt bra tålamod. Det ska bli trevligt att börja promenera, skidåkningen är över för denna säsong och jag behöver motionera.

Bilden är lite märklig men Martin Ondrasek skor med fart och fläkt :) Han är verkligen duktig och hanterar Guldgossen superbt bra.

7 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Det låter skönt att få komma igång och skritta äntligen.

Tycker att du har så fina bilder, särskillt den när alla hästarna står med bara himlen bakom sig och den från förra inlägget.

Frida sa...

Tur att det gick bra ändå! Du har då verkligen emotional fitness som kan se det som intressant. Jag som är så nervig när jag kör M skulle ha ballat ur totalt.

Roligt att du får börja skritta Guldgossen!

Kerstin sa...

Härligt att få börja sätta igång honom igen så smått.
Attans bilar, men tur i oturen att det var så nära.

Elisabeth sa...

Tack:) jag hade just kört genom city och sedan motorvägen så det var rätt lätt att tycka att det var tur i oturen..Det känns verkligen skönt att vi ska ut och skritta och äntligen göra något tillsammans och vår är det dessutom. Kanske också att det blir mer bilder tagna.

Eva Östman sa...

Underbart för er att få ge er ut! Man kan ju göra alltmöjligt roligt i skritt - det är i alla fall min favoritgångart :-) Skritt i zon 4 och 5 ägnar jag mig ju jättemycket åt, ofta med två långrep. Mycket trevlig sysselsättning.

Elisabeth sa...

Ja det har du rätt i, jag har glömt vad man kan göra. Dags att börja fundera och kanske titta på en eller annan film. Skriv gärna en lista på vad du brukar göra på din blogg :)

Semlan sa...

Vad glad jag blir av att höra att de går åt rätt håll för Dorado :)